My opinion

Fråga: Anonym om School:
Hej, det är så att jag pluggar väldigt bra jag är väldigt bra i skolan. Men när det kommer till prov så kan jag inte koncentrera mig. Jag ser att alla blir färdiga så jag skyndar mig och tillslut blir jag sist med att lämna in den, det är alltid så, eller nästan. Jag vill bara inte att de andra i klassen ska tro att jag inte är smart. Senaste matte provet så fick jag 17/24. Snälla vad tycker du om det? ärligt. På matte läxorna så får jag alla rätt men när det kommer till prov så blir allt fel. Tycket du att jag ska strunta i alla och göra mitt bästa oavsätt om jag blir sist eller vad tycker du?

Fin blogg föresten!


Svar: 17/24 är ju jättebra! Herregud! Bara för att man sitter kvar längst betyder det inte att man är osmart, snarare grundlig. I den klassen jag går i sitter alla kvar hela tiden ut, just för att de ska få så bra resultat som möjligt. Vissa är snabbare än andra. Jag t.ex., jag är väldigt snabb på prov, men jag också ofta slarvfel. Jag ser absolut inget fel i att sitta kvar länge. Jag tror snarare att det är bra och självklart så ska du göra precis som du känner. Tror absolut inte att någon annan bryr sig! Kram


Kommentarer
Postat av: Sara

Tack så jätte mycket för svaret det hjälpte verkligen!

2011-10-21 @ 17:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0